Sheikh Abdullah Salim Cultureel Centrum

2022/04/13 11:21

Sheikh Abdullah Al Salem Cultural Centre (ASCC) is een nieuw museumdistrict van wereldklasse in Koeweit-Stad. Samen met het Sheikh Jaber Al Ahmad Cultural Centre (JACC) en het onlangs gerestaureerde Al Salam Palace, ook SSH-projecten, zal het het nieuwe nationale culturele district van Koeweit vormen, GuoShun Group levert de belangrijkste staalconstructie, SSH als algemene aannemer.

De musea zijn een viering van koeweitse, islamitische en Arabische cultuur en geschiedenis. Ze zullen ook de rijke diversiteit van 's werelds beste culturele prestaties omarmen en laten zien, met de schaal, vormen en tinten van de gebouwen die zijn ontworpen om een gevoel van verwondering en ontzag over te brengen dat dergelijke prestaties waardig is.

Het complex is met elkaar verbonden door de centrale 'straat'; een overdekte doorgaande weg die de ruggengraat van ASCC vormt die doet denken aan het lopen door een traditionele, drukke Koeweitse straat. Meanderen door de wijk onder de technologisch geavanceerde luifel van de wervelkolom is een reis van verrassingen, die spannende ruimtes, islamitische patronen, hoeken en loopbruggen onthult, terwijl het een prachtig uitzicht biedt tot diep in elk museumgebouw.

Bezoekers kunnen genieten van zes verschillende ervaringen, elk gehuisvest in hun eigen gebouwen in het complex, namelijk een Natuurhistorisch Museum, Wetenschapsmuseum, Museum voor Islamitische Geschiedenis en Ruimtemuseum, evenals een Centrum voor Schone Kunsten en Theater. Elk gebouw bevat een scala aan permanente en tijdelijke tentoonstellingen en kunstwerken van wereldklasse.

Met een totale oppervlakte van 13 ha is ASCC het grootste museale project in zijn soort ter wereld en werd het uitgeroepen tot Public Building of the Year tijdens de prestigieuze ABB LEAF Awards 2017.

1.jpg

Toon complexe dronebeelden van bovenaf. Met een oppervlakte van 13 hectare is ASCC het grootste museumproject ter wereld.

In de werkplaats, onder productie

In the Workshop,under producing.jpgIn the Workshop,under producing.jpg

Laad de container

Load the Container.jpgLoad the Container.jpg

Load the Container.jpg

Onder constructie

Under Construction.jpgUnder Construction.jpg

Under Construction.jpg

De externe luifel die de hoofdpassage van het complex van het cultureel centrum bedekt, is de belangrijkste ontwerpmethode van het project.

Sheikh Abdullah Salim Cultural Center.jpg

Bezoekers kunnen genieten van zes verschillende ervaringen, elk in hun eigen gebouw, waaronder het Natural History Museum, het Science Museum, het Islamic History Museum en het Space Museum, evenals het Art Center en theater.

Sheikh Abdullah Salim Cultural Center.jpg

Het museum is een viering van de Koeweitse islamitische en Arabische cultuur en geschiedenis. Ze zullen ook 's werelds beste en meest diverse culturele prestaties omarmen en laten zien.

Sheikh Abdullah Salim Cultural Center.jpg

Elk van de zes gebouwen die het hele complex vertegenwoordigen, bevat een reeks permanente en tijdelijke tentoonstellingen en kunstwerken van wereldklasse.