Iquique Champion Stadium Gebouwd door Guoshun Group werd geselecteerd als het 20e beste stadion in 2020

2022/04/25 10:53

In 2021 worden de resultaten bekendgemaakt van de selectie van "2020 World's Best Stadium" geïnitieerd door de wereldberoemde professionele stadiondatawebsite StadiumDB. De uitstekende prestaties op het gebied van waarde, functionaliteit en innovatie werden geselecteerd door de jury van de expertgroep van architecten en werd geselecteerd als de 20e plaats in het "Beste Stadion van 2020". Deze prestatie markeert 's werelds erkenning van het Guoshun-project en het merk Guoshun, en toont ook aan dat de Guoshun Group International Trade Department relatief volwassen ervaring en een succesvol management- en besturingssysteem heeft bij het uitvoeren van internationale staalconstructieprojecten. Naar het proces van internationalisering toegevoegd een sterke slag.

Iquique Champion Stadium Built by Guoshun Group was Selected as the 20th Best Stadium in 2020

Iquique Champion Stadium.jpg

StadiumDB is een wereldberoemde professionele stadiongegevenswebsite en heeft 11 opeenvolgende keren 's werelds beste stadionprijs gehouden, wat de grootste jaarlijkse stadionprijs ter wereld is. Naast de jaarlijkse fanselectie van de beste Man-ballon, introduceerden de organisatoren in 2014 voor het eerst architecten om onafhankelijk te stemmen door een panel van experts. De uitslag van de stemming heeft een hoge mate van zekerheid en invloed op het gebied van stadionbouw.

Iquique Champion Stadium.jpg

Estadio Tierra de Campeones, het baan- en voetbalstadion van Iquique in de Chileense regio Tarapaca, heeft een hobbelige bouwgeschiedenis: het stadion werd voor het eerst voltooid in 1993 door de toenmalige burgemeester van Iquique Jorge Soria en later uitgebreid; Het werd volledig gesloopt in 2017 en is gepland om te worden herbouwd door 2020, met als doel een modern nieuw fiFA-conform stadion te bouwen met een oppervlakte van ongeveer 23,6 hectare. Op 13 december 2018 tekende Guosen Group een contract met Otero Chile, de grootste hardware-inkoper in Chili. De verzending begon op 15 maart 2019 en op 7 mei 2019 waren alle onderdelen van de staalconstructie ontworpen, geproduceerd en verzonden. Een totaal van acht partijen scheepvaart, 58 40-voet hoge kasten en 383 ton staalstructuur werden verscheept.

Op 23 september 2019 gingen Lu Baoyin, Vice General Manager van The Group, en Xie Liangtao, minister van internationale handel, naar Chili om de voltooiingsceremonie van het Iquique Champion Stadium bij te wonen. Het project werd ook zeer gewaardeerd door de Chileense regering en de Chileense president woonde persoonlijk de baanbrekende ceremonie van het stadion bij.

Iquique Champion Stadium.jpg

De Chileense krant El Pais heeft het project beschreven als "Chinese afkomst", dat wil zeggen de volledig geassembleerde staalconstructietechnologie van de Guosen-groep met een assemblagegraad van meer dan 95%. De hele structuur van het stadion is geïntegreerd met het thema prefabricage. Dit is geen kleine uitdaging voor Guosen Group. Van ontwerp tot productie, het is de eerste keer dat het project de Amerikaanse standaard (American Steel Structure Association-standaard) volledig overneemt en geen matrijsproductie vereist. Shandong Guosen Architectural Design and Research Institute maakt gebruik van de accumulatie van onderzoek en ontwikkeling als ondersteuning en voltooit uiteindelijk met succes het gedetailleerde ontwerp en de productie. Het is vermeldenswaard dat het hele proces van het project wordt begeleid en geïnspecteerd door veritas veritas, die internationaal bekend staat om zijn strikte kwaliteit. Het ontwerp, de productie en de volledige assemblagediensten van The Group worden geleverd door Icafal Ingenieria Y Construccion S.A (de zesde grootste algemene aannemer in Chili, toegekend door het Chileense Huis van Afgevaardigden: nationaal kampioen van The Chilean Sustainable Construction Company) zeer tevreden.

Iquique Champion Stadium.jpg

Iconische en zelfs historische projecten zoals het Iquique National Stadium in Chili hebben de uitgebreide kracht en industriestatus van Guosen Group in overzeese markten bevorderd, wat ook voldoende gewicht heeft geboden voor guosen International Trade Department om internationale samenwerking te zoeken. Guoshun Group zal dit als een kans aangrijpen, in het proces van verbinding met de internationale normen, zal meer zelfverzekerde geest, positievere houding, meer hoogwaardige en efficiënte service, versterking van buitenlandse uitwisselingen en samenwerking, het delen van geavanceerde technische ervaring met alle partijen, samenwerken voor wederzijds voordeel en win-win.